Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

torsdag, september 07, 2006

Dagens svammel

Idag är jag hemma medan barnen är på dagis, en extremt ovanlig vardagslyx för mig! Detta beror på att jag jobbat natt och då får man ha barnen på dagis för att sova ut. Att man sen väljer att sova lite kortare för att kunna scrappa lite är ju en annan femma eller hur? ;-)

På väg hem från jobbet stannade jag till en stund och fikade med mina trevliga kollegor på nya jobbet, dvs Entry Point North eller nordiska flygtrafikledningsskolan vilket förklarar lite mer vad det är för något.


Såhär gult och fint är mitt nya jobb!

Idag fick jag se det som ska bli mitt livs första egna kontor! Jag har redan scrappat en dörrskylt till det, uppgiften vi fick på SWE scrapbook bloggen att scrappa en chipboard bokstav passade perfekt!



Jag har också planer på en sån där söt scrappad blomma, scrappade ramar till fotona på barnen mm, mm. Det ska bli kul att äntligen få en alldeles egen hörna. Som operativ flygledare jobbar man ju mer efter löpande band principen, så fort jag går därifrån är det nån annan som jobbar istället på samma position.

Nu ska jag ta itu med nästa veckas skiss till SWE scrapbook. Igår photoshoppade jag och printade fotona så nu är det "bara" själva scrappandet kvar! ;-)

2 Comments:

Blogger tanja said...

Grattis till klivet från Exit Point South till Entry Point North!!!

kram

9/07/2006 10:47 em  
Blogger Monika said...

Jag har just varit inne och njutit av alla dina underbara loer. Jag saknar dem så på Scrapbutiken. Tack för lite underbar inspiration.

9/08/2006 10:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home