Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

onsdag, september 06, 2006

Papirgleders kreativa skissecup 2006

Papirgleder är ett supertrevligt norskt scrapforum (se länk till vänster) med ett av de mest talangfulla designteam jag känner till i scrapvärlden. Se förresten till att bli prenumerant på deras kreativa nyhetsbrev, det är helt outstanding!!

I år har de en utmaning som håller på från Mars till November. Det går till så att varannan söndag publiceras en skiss med tillhörande utmaningsdetaljer. Man har då exakt en vecka på sig att skapa en layout och efter det tar röstningen vid i 5 dagar. Topp-10 listan publiceras på fredagen och två dagar senare är det alltså dags för en ny skiss igen.

Grejen med detta är att det gäller att vara uthållig! Man får i varje omgång poäng, dels för placeringar på topp-10 (20-11 poäng) och dels för deltagande (5p). De 10 scrappare som efter sista rundan befinner sig på den totala topp-10 listan får vara med i finalomgången och har chansen att vinna en rosa QK med Olivia alfabete. Jag ligger just nu på en total 4:e plats i cupen och blir supernöjd om jag lyckas hålla mig kvar på topp-10 ända till slutet!

Eftersom mamma efterlyser ett ställe där hon hittar alla mina LO´s på en och samma plats kommer nu ett bombardemang av poster med de LO´s jag gjort hittills i cupen, håll tillgodo mamma! ;-)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för det, en härlig lång radda med bilder att gotta sig i. Går det månne att få en överblick också på något sätt om man vill hitta en speciell bild?
Mamma

9/11/2006 4:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home