Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

fredag, september 08, 2006

Photoshop

För några månader sen pratade jag och Tanja om det här med att redigera sina foton i photoshop innan man printar ut dem. Hon var av den åsikten att hon inte ville lära sig eftersom hon inte vill lägga så mycket tid på det utöver det som redan går åt till scrappandet. Själv var jag ändå lite sugen och har efter hand testat mig fram en del, bla med hjälp av de tutorials som finns på www.moderskeppet.se
När vi återigen diskuterade saken igår insåg jag att jag nu sitter hjälplöst fast i det träsk hon ville undvika, jag kan helt enkelt inte låta bli att photoshoppa lite även om fotona ser bra ut från början! Och det tar eoner av tid eftersom jag inte är så bra på det än, tid som jag definitivt inte har till övers! Men men, sitter man fast i träsket så gör man! ;-) Jag tänkte visa er ett par före och efter foton, hojta till om ni tycker det är värt jobbet eller inte!





Här har jag mest jobbat med att ljusa upp hela fotot och att förstärka de blåa färgerna.





Även på detta foto har jag ljusat upp färgerna lite och så har jag stämplat dit en "ram" med lite olika penslar.

2 Comments:

Blogger banglamarie said...

Så flink du er i photoshop! Jeg elsker det programmet! Så mange muligheter!!! Flott ramme på siste bildet ;)

Du er en av mine favortittscrappere, så blogadressene din går rett på linklisten min ;)

Ha en god dag!!

-Marie

9/08/2006 1:25 em  
Blogger tanja said...

Jag VILL också lära mig, men så trög som jag är skulle det inte bli någon som helst tid över för själva scrappandet. Men, när du är fullärd får du gärna lära mig lite snabba och enkla trix, inte för mycket dock ;)!

9/08/2006 5:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home