Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

fredag, september 08, 2006

2:a tjohoo!! ;-)

Ikväll visades resultaten från senaste rundan i skissecupen på PG och jag lyckades kamma hem en andraplats igen! Vann denna rundan gjorde Marie (Banglamarie), hon är en fantastisk scrappare som också leder hela den totala cupen! Kolla in hennes galleri på PG eller hennes blog (länk till vänster)

Jag har precis läst igenom hela läxan vi fick från Marie (Maraij) inför BoM kursen på Scraproom imorgon och inser att jag inte alls förberett mig tillräckligt noga! *hjälp* Fast enligt fröken kommer vi bara att hinna själva grunden imorgon och får ta finliret nästa gång så då har jag en vecka till på mig att fota tusen och en saker samt gräva fram en del udda grejor ur gömmorna! Detta är min första scrapkurs någonsin och det ska bli superkul!! :-D

Appropå fota så är jag hittills inte helt nöjd med min kamera :-( Jag tycker att den uppvisar brus på foton som inte alls borde ha det! Kolla bara på detta som är fotat tidig eftermiddag igår, det var definitivt så ljust att det inte borde ha blivit brus men kollar man vid Antons haka/kind så tycker jag det är ganska tydligt!



Nåja, Micke älskar att den kan fota "continuous" och jag ska ju ändå skaffa en systemkamera snart så denna får bli mer som en extrakamera och det duger den ju till.

Nu ska jag sova en skvätt så jag orkar med all den hårda scrapping jag blir tvungen att göra imorgon! ;-) Gonatt!

2 Comments:

Blogger webmosterhelene said...

Hallå!!! Härligt med blogg, Ullis! Nu kan jag kika på dina alster med jämna mellanrum! Grattis till andraplatsen i skissecupen!

Kram

9/09/2006 3:43 em  
Anonymous Anonym said...

Hurra - du har en blogg!

9/09/2006 7:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home