Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

måndag, september 11, 2006

Har photoshoppat lite....

Det var lögn i helsike att hitta några foton från High Chaparall i somras som var tillräckligt bra för att scrappas på en enfotos LO ;-( Men så såg jag det här fotot på barnen

och insåg att Becca var ganska bra på det! Men den där hemska orangerandiga tröjan passade inte alls mitt cowboypapper så jag fick lära mig nåt nytt i PS, nämligen hur man använder lasso tool! Sen ändrade jag färgen med hue/saturation. Dessutom har jag förstås beskurit fotot och lagt på en unsharp mask samt lite annat smått och gott också. Pga dåligt ljus i ursprungsfotot blev det ganska grynigt när jag delförstorade såhär men det duger iaf för mig att scrappa, nu ska jag sätta igång! ;-)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visste inte att du hade blogg så jag blev så glad när jag hittade den. Nu missar man inte dina fina alster!
Du är sååå duktig!
Kram

9/11/2006 4:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home