Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

fredag, september 22, 2006

Ett år äldre....

...men inte klokare för det! ;-)

Igår uppnådde jag alltså den aktningsvärda åldern 32 år, det är svårt att fatta hur gammal man börjar bli! Inte för att jag tycker det är jobbigt att åldras, tvärtom. Ju äldre jag blir desto mindre energi lägger jag på att bry mig om oväsentliga småsaker vilket är otroligt skönt! Ta mitt nya jobb till exempel, innan jag blev mamma hade jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat tänka mig att jobba med något som innebar att man måste stå och prata inför en grupp (vilket man ju måste då och då som lärare ;-) Jag är fortfarande inte precis förtjust i detta men numera yttrar det sig mer som ett litet pirr i magen jämfört med det totala illamående som drabbade mig förr.

Nåja, nog om det. Igår var vi lediga hela familjen och firade med en mysig utflykt till olika lekparker i Lund, vädergudarna log och barnen lekte fint med varandra det kunde inte bli bättre!

När vi var små brukade förresten mamma alltid svara på frågan om vad hon önskade sig i födelsedagspresent med "Snälla barn!" Jag tyckte detta var superlarvigt men nu inser jag hur sant det var, det är verkligen det enda jag önskar mig! ;-)
Fast jag fick förstås nåt annat också, mestadels scrappengar som ska shoppas upp på mässan nästa helg men också ett superfint scrappaket av världens bästa scrapkompis Tanja! Tack vännen, jag är supersugen på att testa stämplarna!! :-)

Scrapmässigt så har det gått ganska trögt på sistone, mest beroende på att jag har jobbat så mycket kvällar. Jag håller iaf på att färdigställa mitt BoM album från Maries kurs samtidigt som jag jobbar på vars ett album till barnen i samma format(BG lunchpail) Jag är dålig på att driva flera projekt samtidigt, det blir för oorganiserat för mig! Nåja så fort något av dem är klart ska jag försöka fota och visa det! ;-)

4 Comments:

Blogger tanja said...

Låter som du hade en härlig födelsedag igår!

Kram

9/22/2006 8:53 fm  
Blogger Zarah said...

*sjunger vackra födelsedagssånger och kastar serpentiner*

GRATTIS i efterskott!!

9/22/2006 9:31 em  
Blogger Elisabeth said...

Ett stort men något försenat grattis på din födelsedag!

9/22/2006 11:55 em  
Blogger Monika said...

Grattis i efterskott!

9/25/2006 8:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home