Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

fredag, september 15, 2006

Omgångens LO färdig

Såna bekymmer jag hade innan jag kunde bestämma mig för hur jag skulle scrappa den här skissen! Till att börja med var jag kanonsugen på att förstora upp det här

fotot till 15x30cm och sätta ringen runt Anton. Men efter att ha läst reglerna lite nogrannare insåg jag att ingen del av fotot fick vara utanför cirkeln vilket uteslöt den idén.

Efter det började jag jobba med Beccas cowboyfoto som jag visade nedan. Jag skrev ut och började skära i papper och allting innan jag insåg att det inte skulle bli bra. Planen var att själva cirkeln skulle utgöras av en lassosnara och så har jag ett cowboypapper som passar bra både i tema och färg men hur jag än försökte så gav det inte rätt känsla så jag gav upp på det!

Då kom jag på att jag hade de här fina syskonfotona på barnen från i somras som jag inte vetat hur jag skulle scrappa. När jag väl skrivit ut dem gick det kanonsnabbt att välja papper (Gypsy är min stora favorit just nu!) och själva LO´n i princip scrappade sig själv, jag älskar när det blir så!!!!!!!!!! ;-)
Blommorna är diverse slaktade ljusmanchetter, titelbokstäverna från Heidi Swapp, citatet hittade jag på Scrappiz och de två dekorationsplattorna (vänskap & kärlek) är av plast och tillverkade av Lotta-R, jag målade dem med akrylfärg för att matcha sidan. Nog babblat, här kommer skissen igen och så slutresultatet:



6 Comments:

Blogger tanja said...

Vilken underbar sida Ullis! Hoppas att du mår bättre imorgon så att du kan gå på din kurs.

9/15/2006 10:28 em  
Anonymous Anonym said...

Å så fantastiskt vacker LOn blev!

9/16/2006 7:11 em  
Blogger Lilo said...

=) =) =) =) =) Jag ler fortfarande av lycka att ha hittat till din blog vännen Ullis! Du är så himla duktig så jag får ont i magen (se det positivt). Hoppas du är frisk nu!!!

9/16/2006 11:13 em  
Blogger Lene S said...

Tenk å kunne lage så glade og fantstisk fine layouter! Fulle av liv, latter og en menge finurlige detaljer! Digger de Ullis!

:o)

9/18/2006 12:38 em  
Blogger Sanna F said...

Vilken super fiiiiiiiin layout!!!
Gillar den massor!

9/20/2006 9:35 em  
Anonymous Anonym said...

Vilken fullständigt fantastisk LO. I löv it!

9/26/2006 4:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home