Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

måndag, oktober 30, 2006

I scrappartagen!

Jag har scrappat väldigt mycket på sistone känns det som! Under Oktober har jag klämt ur mig 7st enkelsidor, 3st dubbelsidor och 1 minialbum, inte illa för en heltidsarbetande småbarnsmamma! ;-) Den där stilförändringen som jag pratade om tidigare gör helt klart sitt till. Det tar fortfarande lika lång tid att designa sidan och att välja papper går långsammare än någonsin men på själva monteringsfasen sparar man faktiskt in massor av tid på att scrappa i en enklare stil. Förr tog en LO garanterat 4h men nu ligger jag nog i snitt på 2,5h, det blir ganska mycket sparad tid om man lägger ihop det... ;-)

I förrgår scrappade jag en LO till en skisstävling på Scrapaddicted. Såhär såg skissen och uppgiften ut:



Du ska göra en LayOut enligt ovanstående skiss som Liza gjort.

Förutom att följa skissen måste följande saker - och INGET annat - finnas med:

Foto
Cardstock
Mönstrat papper
Söm
Penna
Chipboard
Metall
Akrylfärg
Foamstamp
Fluid chalk

(står i singularform, men man får använda fler utav varje sort om så önskas)

(Verktyg såsom sax, qk, skärmaskin, öljettsättare el. dyl får du använda hur mycket du vill utav)

Du har fram till den 29 oktober på dig att maila in ditt bidrag på
scrapaddicted@loberod.com
(Gärna i upplösningen max 400 px)

Bidragen läggs in i webbutiken under "TÄVLING" efter hand som de kommer in.

Vinnaren får ett designpaket värt ca. 150:- samt äran att bli GÄSTDESIGNER för ScrapAddicted i november månad.

Som vanligt nu för tiden började jag med att kolla igenom vilka foton jag hade som kunde passa och sen "rita om" skissen så att den mer överensstämmer med min stil, såhär blev min variant av skissen.



Sen var det bara att sätta igång! Och trots att jag valde papper oroväckande snabbt och hade hela lösningen klar för mig så ställde de väldigt strikta reglerna faktiskt till det för mig under skapandets gång. När jag väl kommer in i flytet så kommer jag på nya saker efterhand och plockar fram massor med olika saker och testar mig fram. Det enda problemet var att över hälften av sakerna jag ville stoppa dit inte gick eftersom de inte fanns med på listan! :-(

Något som däremot fanns med men som jag inte alls ville använda var foamstamps, jag äger egentligen bara alfabeten och några krusiduller. Det löste sig till slut genom att jag stämplade de två små klamrarna runt den handskrivna texten. Det som gjorde att jag till slut blev hyfsat nöjd med denna var pilarna uppe i högra hörnet och den extra sömkanten runt LO´n (det var en söm först, nu är det två) innan jag lade till dem var den bara alldeles tom och menlös. Nu återstår bara att se om Jane och gänget gillar den. Det vore superkul att få vara gäst-DT en månad och liksom prova på igen. Se om det är något för mig helt enkelt! ;-) Här kommer resultatet.



Det jag är allra mest nöjd med är faktiskt pappersvalet. Jag har haft båda de här papperna i över ett år och det gula trodde jag nog egentligen aldrig att jag skulle använda trots att jag tycker det är fint! Gult är nog min svåraste färg att scrappa.... eller nej förresten lila är värre! ;-) Jag blev också nöjd med att jag lyckades använda båda sidorna av det gula pappret, cardstocken på denna LO är faktiskt baksidan av själva mönsterpappret-perfekt matchat!

Idag ska jag INTE scrappa utan krypa upp i soffan och se en film, härligt va!? ;-)

8 Comments:

Blogger Heidi said...

Stilig løsning på skissen!!!! Flotte farger, og spennede design!!

Heidi

10/31/2006 12:28 fm  
Blogger cloud said...

Underbara pappers val till "färgtemat" på Lo'n jättefin sida!

10/31/2006 4:04 fm  
Blogger Lilo said...

Du är superbra! Jag gillar det du gör och är så glad att du har din blog! =)
Jag har också svårast för lila och på andra plats kommer gult...

10/31/2006 11:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Wow liksom, du får alltid till det... Jag gillar din stil skarpt! Kul att läsa hur du gör dina lo's också. Wow igen....;-)

10/31/2006 12:13 em  
Anonymous Anonym said...

Ja och det där gick ju hur bra som helst! :-)
GRATTIS!!

/Smarre

10/31/2006 3:26 em  
Blogger Annika kort & gott said...

Jätteroligt att få en liten inblick i hur du gör när du scrappar. Själv har jag inte börjat, men det är nog bara en tidsfråga. Gör mestadels kort och nu är det julkort som gäller!

kram Annika

10/31/2006 4:43 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis igen! Kul att du blev vald till gästdesigner med denna!

10/31/2006 10:38 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis att just du blev vald, inte konstigt precis så himla bra som det blir!!! Lycka till, ser framemot att se mer av dina verk!

11/01/2006 2:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home