Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

söndag, oktober 22, 2006

tjohooooo!!!!!

Tack för tumhållningen Elisabeth (och alla andra som eventuellt också höll tummarna för mig i skissecupen), det fungerade!! Vinnaren av runda 12 i Papirgleders kreativa sikissecup 2006 är nämligen JAG! :-D Jag blev så fantastiskt glad när jag såg det, deltagarantalet är oftast väldigt högt och detsamma gäller för nivån på bidragen! Ikväll ska jag inte scrappa utan bara gå runt och mysa över det här ;-) Ja, fram tills de publicerar den nya skissen vill säga, då blir det dags att gnugga geniknölarna igen!

Idag har vi haft en riktigt mysig hemmadag. Efter Beccas fotbollsträning hade vi en kompis här i ett par timmar och de lekte så fint, till och med Anton som fick vara med de stora tjejerna. Då passade jag på att göra en snabbröjning här hemma vilket verkligen behövdes, lustigt att det ibland är lättare att ha 3 barn här än 2! ;-)

Efter att kompisen åkt hem for jag och barnen på en liten shoppingrunda på Center Syd. För en gångs skull lyckades jag göra reafynd! Båda barnen fick innegympaskor för en hundring styck och varsina gympashorts för 25:- styck, det kallar jag fynd!

Idag slog det mig flera ggr hur stor Becca börjar bli! Hon liksom tänker och reflekterar mer än tidigare på allt möjligt och hon pratar också annorlunda. Exempelvis när vi kom in på H&M så frågade hon "Var ligger barnavdelningen?" eftersom jag lovat att de skulle få titta på film. Visst har hon kanske vetat förr att det finns en barnavdelning men inte använt det så medvetet, det kändes verkligen att hon registrerade att detta var en stor affär med olika avdelningar i och filmen måste naturligtvis finnas på barnavdelningen, smart slutledning helt enkelt! ;-)
Och så är hon till stor hjälp vad gäller att passa Anton. Han kan få för sig precis vad som helst men hon är som en liten polis som säger ifrån när han gör något dumt och till och med håller fast honom tills jag kommer om det skulle behövas! Visst, ibland blir det överdrivet mycket "morsande" från storasyster men är man ensam med barnen på köpcenter så är det faktiskt riktigt användbart! ;-)

Igår snabbscrappade jag ett minialbum. Jag blev väl halvnöjd men det är ett projekt som skjutits upp länge nog och som är skönt att ha gjort! Nu har jag bara ett sånt minialbumprojekt kvar att ta tag i och det räknar jag med att göra när vi har scrapträff här på torsdag. Det var tusen år sen vi träffades så det lär bli mycket snack, då är det skönt att fokusera mer på tillverkning än kreativitet, jag får aldrig till några riktigt bra sidor på våra träffar i vilket fall!

Och eftersom jag inte gillar inlägg med en massa snack men utan bilder så stoppar jag in ett foto jag tog på Becca häromdagen.




Det behöver photoshoppas en del men jag gillar det allvarliga uttrycket och tror jag ska använda det till en LO om hennes tankar och funderingar.

Imorgon drar jag till Sthlm över dagen och träffar mina gamla kollegor - KUL! Ha det gott!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Supergrattis till både skissecup och bok! :-)

/Smarre

10/22/2006 7:59 em  
Anonymous Anonym said...

Dubbelgrattis!
Kul med publiceringen, men jag antar att skissekuppen är roligare just nu :-D

10/22/2006 8:03 em  
Blogger tanja said...

Grattis till skissecupsvinsten och vi ses imorgon!

10/22/2006 9:23 em  
Blogger Lene S said...

Hallo tjeien! Grattis med seier i skissecuppen! (Du var min favoritt..hysj! LOL) Og så kul med publiseringen i boken også! Du er i vinden Ullis!

Kram L

10/22/2006 11:14 em  
Blogger Elisabeth said...

Grattis till vinsten och publiceringen!!! Jag fortsätter att hålla tummarna!

10/22/2006 11:53 em  
Anonymous Anonym said...

Stort GRATTIS till vinsten och en underbar layout! :)

10/23/2006 12:23 em  
Blogger banglamarie said...

Gratulerer som vinner av denne runden med skissekup. Vel fortjent!!!! Superflott side :)

og gratulerer med publisering :)

-Marie :)

10/23/2006 8:37 em  
Blogger tanja said...

Kul att ha dig här på blixtvisit idag!
Erkänn att du blev lite sugen på att jobba på Stockholm igen ;)

10/23/2006 11:44 em  
Blogger Ingvild said...

Gratulerer så mye med seieren i skissecupen - den var fortjent :)

10/24/2006 7:01 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis,grattis både till bokpublicering och VINSTEN! Jättekul! Du är helt outstanding och som du vet min alldeles egen scrapidol!

10/24/2006 7:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home