Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

onsdag, oktober 11, 2006

Skissecupen

Dags för en uppdatering angående skissecupen.

Ikväll tillkännagavs resultatet efter runda 11 i skissecupen och jag lyckades faktiskt placera mig denna runda också! En sjätteplats hamnade jag på och det är jag supernöjd med med tanke på att jag bara var halvnöjd med LO´n jag deltog med! ;-)

Ännu roligare var det att se den totala sammanställningen, där avancerade jag nämligen till en andraplats! Tjohoo! :-D Fast det skiljer bara ett par poäng mellan mig och de som ligger på plats 3-5 medan Banglamarie har en betryggande ledning 30 poäng före mig! Mitt mål är ju att hålla mig kvar på topp-10 ända till slutet så att jag får delta i finalomgången, undrar hur många rundor det är kvar egentligen?

Den nya skissen för runda 12 presenterades i söndags och såhär ser förutsättningarna ut, hoppa gärna på om du har lust det är kanonkul! :-D

Skisse: Kjersti Bakken har laget skissen for denne runden.
Format: Dobbel albumside - 12x12, 8,5x11 eller A4

Spesielle krav til bidraget ditt:
1. Den dobble albumsiden skal ha minimum 6bilder.
2. Det skal være med minimum 4 forskjellige mønsterark og minimum 1. kartong
3. Det er ingen spesielle krav til tittelen.
4. Det skal være med bånd og/eller fiber på albumsidene.
5. Den dobble albumsiden skal vises som en hel i galleriet.

Forklar når du laster opp albumsiden hvor de forskjellige
mønsterarkene og bånd/fiber er!

Frist: Lastes opp i galleriet, under skissecup-kategorien,
innen søndag 15. oktober kl 2200.



Jag blev jätteglad att se att det var en dubbelskiss för första gången! Dels för att jag har lite svårt för dubbelsidor själv nu för tiden och dels för att jag "sparat" på foton till två dubbelsidor från i somras, inspirationen har helt enkelt inte infunnit sig! Nu har jag att välja mellan att scrappa foton från vår tur till High Chaparrall eller från midsommar. Det lutar åt det senare eftersom det ska vara så många mönsterpapper och det är lättare att hitta såna med blommor på än med cowboys ;-) Fast än är inga kort printade, förhoppnongsvis hinner jag åtminstone börja på denna imorgon kväll.

3 Comments:

Blogger tanja said...

Lycka till med din dubbel-LO! Det skall bli spännade att se resultatet.

10/11/2006 9:55 em  
Blogger banglamarie said...

Lykke til med skissecupbidraget. Gleder meg til å se. Jeg har ingen ideer enda, men det kommer vel noe når jeg finner bilder???? Lykke til Ullis ;)Ingen tvil om at du går til finalen. Det er jo bare noen runder til nå. 14 runder totalt og så finalen :)

10/11/2006 11:36 em  
Anonymous Anonym said...

Du kommer att äga den här omgången!!! (Märks det att jag umgås för mycket med fjåååårtisar?)

10/12/2006 5:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home