Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

söndag, september 24, 2006

Rensat ur

har vi gjort idag! I barnens lekrum alltså.... Vi har problem med att de är dåliga på att leka själva och dessutom är vi allihop extremt dåliga på att plocka undan efter oss så deras lekrum ser oftast ut som en mindre krigszon! Idag rådde vi bot på detta genom att slänga ut två flyttlådor fulla med saker som inte används ut i garaget. Förhoppningsvis gör detta både att det är lättare att hålla ordning och att det är lättare att komma igång med lekande när man inte blir överväldigad av allt extra skräp som fanns där! Vi får se...

Vi har också hunnit med att gå med Becca på fotbollsträning för andra gången. Man kan inte påstå att hon är någon bolltalang precis men så länge hon tycker att det är kul så är vi glada! Anton däremot har talang så det sprutar ur öronen, det ska bli kul att se vad han gör med den! Han är hyfsat nöjd än så länge med att sparka egen boll vid sidan av planen men det är nog bara en tidsfråga innan han börjar tjata om att få vara med. Förra gången släppte jag honom med blicken i två sekunder och sen var han spårlöst borta! Paniken hann komma smygande innan vi hittade honom, gissa var han var? Just det, mitt ute på planen med de andra barnen! De spelade match just då och ena laget hade sverigedräkter (den vanligaste munderingen i gänget) vilket Anton också hade så det var inte lätt att upptäcka honom ;.) Här kommer lite bilder:







Just nu sitter jag och är lite nervös, jag börjar nämligen på mitt nya jobb imorgon!! Fast denna vecka har vi inga elever utan vi ska köra nån form av teambuildingvecka som avslutas med konferens torsdag-fredag KUL! Så det blir nog värre med nervositeten framåt nästa måndag när jag ska stå där framför klassen som kurschef.....hjälp! Nåja, den dagen den sorgen..... ;-)

Gonatt!!

2 Comments:

Blogger Lene S said...

Hei vennen!

Nå er jeg spent på hvordan du har hatt det på ny jobb idag?? Det gikk sikkert fint :o)

Herlige bilder av små fotballproffs!

Klem

9/25/2006 11:31 em  
Anonymous Anonym said...

tack för klagomuren ;-)

9/27/2006 8:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home