Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

lördag, september 23, 2006

Första klippet

Inget av mina barn har haft någon direkt hårväxt i början av sina liv och har man inte det kan det faktiskt dröja så länge som 2,5 år innan man klipper håret för första gången!! ;-) Igår var det iaf äntligen dags för Anton, håret mitt uppe på huvudet låg mest som en slick rakt framåt och nu är det ju strax dags för dagisfoton, då måste man vara fin! Självklart tog knasmamman med sig kameran till frisören som skrattade och sa att jag var som en papparazzi! Direkt bra blev väl inte fotona men huvudsaken är att jag fick några som jag kan scrappa, ska försöka photoshoppa bort det gula "fota utan blixt" sticket först, vi får se hur det går!



Appropå kameran så är jag fortfarande inte kompis med den :-( Jag tycker den presterar mycket sämre i halvdåliga ljusförhållanden än vad min gamla Z5 gjorde, trist! Men det kanske är handhavandefel, jag har ju inte precis lusläst manualen ännu....
Här kommer iaf ett foto på Anton jag tog i torsdags som jag verkligen gillar!

2 Comments:

Blogger Mikaela said...

Åh, vad söt!

9/24/2006 8:52 em  
Anonymous Anonym said...

Kan avslöja att jag har då också fotat mina barn när dom har blivit klippta, dock inte första klippningarna. :O)

Anna Stenman

10/10/2006 8:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home