Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

tisdag, oktober 10, 2006

Har scrappat lite

Och en av sidorna jag gjort var till veckans skissutmaning på SWE scrapbook som lades ut igår. Såhär ser skissen ut (ritad av Åsa Bergstrand)



och såhär blev mitt resultat



Kanske inte helt likt skissen men den finns iaf där i botten nånstans! ;-) Om ni undrar vad wickOwack är för något så kan ni sälla er till skaran! Det är nämligen ett hittepå-ord som Anton använder om precis allt, jag tror inte han själv har bestämt vad det betyder utan han bara stoppar in det där han inte vet riktigt vad han ska säga ;-)
Jag hade dösvårt att välja papper till denna och skar tom sönder ett av mina nya höstpapper från KI memories *snyft* jag HATAR när jag gör så!!!!! Varför kan jag inte vänta med att skära i dem tills jag är 120% säker? Har ni andra detta problem?

9 Comments:

Blogger Unknown said...

Den skissen er utrolig spennende, jeg så den inne på SWE også, og jeg syns din løsning(lift)var veldig, veldig bra.... :o)

Ha en flott tirsdag!

10/10/2006 8:20 fm  
Anonymous Anonym said...

Wow den blev jättefin!

10/10/2006 8:27 fm  
Anonymous Anonym said...

Tyckte din layout blev hur fins som helst. Man måste inte göra exakt som skissen det är fri tolkning av dem och man ser likheter med skissen.

10/10/2006 9:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar också din tolkning, men den var inte typisk Ullis-LO :-D
Och du lyckades hålla den ren!!!

10/10/2006 12:04 em  
Anonymous Anonym said...

Har aaaldrig hänt...NOT! Jodå Ullis, allt som oftast klipper jag till utan att riktigt ha tänkt efter hur jag skall ha det. Blir liksom för otålig.

Underbar LO du gjort i vilket fall som helst!

*kram*

10/10/2006 3:54 em  
Blogger Monika said...

Det här fotot är helt fantastiskt. Men det är lite ovant att se dig scrappa så här stilrent. Jag gillar det, jättesnyggt. Färgkombinationen är sååå perfekt!

10/10/2006 7:59 em  
Anonymous Anonym said...

Tycker det blev jättesnyggt, och visst ser man att det är skissen du har utgått ifrån.

Nej, det har nog inte hänt mer en någon gång att ett papper har blivit utbytt.

Anna

10/10/2006 8:35 em  
Anonymous Anonym said...

den är suveränt bra Ullis!! Vad gör väl ett papper om hundra år.
Likabra att skära så man kommer igång liksom =)

Ses vi på maran 27 oktober?
Kram på dig

10/10/2006 10:21 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har också gjort samma sak många gånger, men eftersom jag scrappar i letter så blir det ofta nog med papper kvar för att det ska klara sig ändå. Snygg LO! Jag har inga problem att se att du följt skissen.

10/10/2006 11:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home