Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

onsdag, oktober 11, 2006

Trååååkigt

Ja så känns ungefär hela livet just nu :-(

För det första sitter jag på jobbet. Igen. Det är andra kvällen den här veckan jag jobbar. Dessutom ska jag jobba både lördag och söndag kväll plus att jag blev beordrad att jobba dagtid även nästa söndag då jag egentligen skulle ha varit ledig! Som om inte det var nog är vi 1 person för lite här på skiftet idag, något som verkar vara mer norm än undantag nu för tiden eftersom vi inte längre jobbar övertid frivilligt (därav beordringen), iaf inte så länge arbetsgivaren inte vidtar några åtgärder för att lösa den akuta bemanningskris som framförallt min behörighetsgrupp lider av!
Som grädde på moset är jag dessutom här inne och jobbar trots att jag precis har börjat jobba på min nya tjänst på skolan. Självklart förstår jag att jag behövs här just nu men för mig personligen är det såklart skitkass att vara borta från nya jobbet 3 veckor i sträck när jag precis börjat därinne! Och hur knäppt måste det inte kännas för mina stackars elever att kurschefen plötsligt bara försvinner hela första skedet? Nog om det.

Scrapmässigt känns det som om jag är på väg ned i en svacka. Jag blir inte nöjd med något jag scrappar och framför allt flyter själva skapandet inte på sådär härligt som det gör ibland. Mitt största problem är att välja papper! trots att jag har en halv scrapaffär där hemma så hittar jag ändå inte de papper jag behöver utan tillbringar timmavis med väljandet inför varje LO. :-( Inte roligt!
Förhoppningsvis beror oflytet på att jag håller på att byta stil litegrann. Jag scrappade en LO igår som hade varit typiskt Ullis för ett halvår sen men som bara känns gammalt och tråkigt nu. Idag försökte jag mig på motsatsen men jag får inte riktigt till den "nya" stilen, förhoppningsvis ger övning färdighet!

Sen har jag faktiskt börjat sakna designandet. Jag slutade ju självmant på alla mina uppdrag i våras och har verkligen njutit av att scrappa utan måsten sen dess! Fast nu börjar jag känna suget igen. Kanske framför allt efter gemenskapen man får i ett DT men också efter den utmaning det ger att skapa efter givna förutsättningar....
Vi får väl se om det dyker upp något intressant uppdrag att söka. Eftersom jag varit på ekorrhjulet tidigare så är jag ganska kräsen med uppdrag, förutsättningarna måste stämma och jag hoppar inte på något bara för äran att vara DT.
Det finns ju ett visst DT jag drömt om länge nu men möjligheterna att komma med där verkar vara mindre än minimala, det är väl bara att glömma den drömmen gissar jag...

Nu ska jag sluta klaga och skriva om nåt roligare istället! ;-)

2 Comments:

Blogger tanja said...

Här har du en som också blivit utkallad på disp, en förmiddag imorgon. Jag som hade tänkt slappa hela dan...
Och det där med bemanningskrisen, kommer den någonsin att lösas? Jag sätter mitt hopp till att du kommer att utbilda en massa nya FL och på så sätt lösa personalbristen :)

10/11/2006 8:45 em  
Anonymous Anonym said...

Oj är det din tur att ha en depp nu!
Då får du väl ringa mig och ha mig som klagomur då :-D
Jag vet aldrig när man kan ringa längre ju. Du jobbar ju så olika.

10/12/2006 10:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home