Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

lördag, oktober 28, 2006

Tidningen!

Den nya svenska scraptidningen, Scrapbooking mm.



damp ned i min brevlåda igår och under dagen idag har jag hunnit läsa det mesta av den. Jag måste säga att jag är imponerad! Jag visste att tjejerna som ingår i designteamet är superduktiga men det är ju inte allt när det gäller att skapa en tidning. Som det var nu tyckte jag att artiklarna var intressanta, layouterna inspirerande och själva tidningens layout proffsigt gjord, sånt betyder mycket! Hoppas de fortsätter från den här höga nivån och utvecklas ännu mer, jag är glad att jag tecknade en prenumeration!

Sen var det ju såklart roligt att få se en egen skapelse i första numret också! Den här somriga LO´n om Anton blev antagen till Helenes skissutmaning. kanonkul! ;-)



Ikväll har jag scrappat en LO till en tävling på Scrapaddicted och nu sitter jag här med DT-dubbelskissen från Scrappiz cybercrop. Jag har printat foton och tom valt ut papper men jag tror inte jag har mer scrap kvar i kroppen idag, det får bli morgondagens projekt. Nu ska jag glo en stund på dumburken innan jag kryper till kojs. Natti natti! ;-)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Diggar din rederi-LO skarpt! Vilken scrapfart du har nu! Jag tar det lite lugnt just nu eftersom det blev så mycket för ett par veckor sedan.

10/29/2006 8:24 em  
Anonymous Anonym said...

Jag hoppas att du kommer fortsätta att skicka in layouter till tidningen. Jag gillar verkligen din stil och hoppas få se mycket mer av dig i tryck... och inte bara i CK! :) Jag var jätteimponerad av de sista layouterna du gjorde för SWE. Superfina!!

10/30/2006 8:46 em  
Anonymous Anonym said...

Det är inte varje dag vi kan läsa en tidning och säga "An-tan"! Och att dessutom få peka ut sin egna båt bland de andra (Inte helt utan mammas hjälp ;-) ) Var superkul tyckte Pip.
Jag fick inte stänga tidningen alls! Och så ville hon hitta "Bic" också, men det var liksom fel tjej på den andra LO'n!

Kul variationer du gjorde av ord-grejerna från L8r på swescrap bloggen också.

10/30/2006 8:46 em  
Anonymous Anonym said...

GRATTTTTIS och tack för dina positiva ord, Ullis :)Håller med, fortsätt att skricka in så tidningen kan förgyllas med dina fina alster.

11/03/2006 6:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home