Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

tisdag, oktober 24, 2006

Äntligen! *uppdaterat inlägg*

Har jag också blivit ägare till en systemkamera! Jag hämtade ut min sprojlans nya Nikon D80 på posten igår och har trots gråmulet väder idag redan hunnit testa en del och jag säger bara WOW! Vilken fantastisk känsla det är i en sån här "riktig" kamera jämfört med de jag haft tidigare! Och visst märks det skillnad i kvaliten på bilderna direkt trots att jag inte alls har lärt mig några inställningar och finesser ännu! Här kommer ett kort jag tog när jag lämnade på dagis, tyvärr hamnade fokus på löven istället för på Becca, jag tycker det är SVÅRT när man ska fånga såna ögonblicksbilder! Men jag gillar fotot ändå och kommer garanterat att scrappa det (har precis läst Alis nyhetsbrev om att släppa på perfektionismen! ;-)






Tillägg: Nu har jag photoshoppat det här fotot eftersom jag tänkte använda det till skissecupen och jag blev riktigt nöjd faktiskt! Detta är lite som "finn fem fel", är det någon som kan se vad jag gjort med det? Och tycker ni det blev bättre?

Så här ser förresten min lilla (stora!) skönhet ut



Jag köpte ett kit med själva huset och ett 18-135 objektiv. Sen köpte jag till ett porträttobjektiv samt väska och minneskort på en gång och vad slutsumman för allt detta blev vågar jag inte ens viska om! Men jag har verkligen väntat, funderat, sparat och läst på ordentligt så det känns som ett väl underbyggt beslut som jag kommer att ha mycket glädje av! ;-)

Nu ska jag åka ut till mitt nya jobb en liten sväng innan jag måste in och jobba på mitt gamla jobb 14-22, det är tufft att köra dubbelt såhär men kul också och från nästa vecka ska jag bara vara på nya jobbet hela vintern så det är ju ett övergående problem!

Ha det gott! :-D

3 Comments:

Blogger tanja said...

Grattis till din nya kamera, jag vet hur mycket du har längtat!
Ang fotot tycker jag att det är coolt när fokus är på löven och inte Becca...

10/24/2006 9:27 em  
Anonymous Anonym said...

Vad kul att du är nöjd med nya kameran. Hittade några redigeringar och tyckte att det blve bättre utan bakgrunds"störningar". Fast träden uppe till vänster störde inte mig direkt, men det är ju jag :-D

10/26/2006 12:09 em  
Blogger Anne Marit said...

Gratulerer med nytt kamera !
Det ble et herlig bilde :)

Jeg digger arbeidene dine ! Stå på ! ;)

10/28/2006 8:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home