Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

tisdag, oktober 31, 2006

Underbara ord!

För ett par veckor sen fick jag en förfrågan från tjejerna på SWE scrapbook om jag kunde tänka mig att ingå i testpanelen för de nya dekorationsorden från L8R. Vad svarar man på en sån fråga? Inte nej i alla fall! ;-)

Jag bestämde mig för att försöka visa på mångfalden hos den här produkten genom att scrappa i lite olika stilar och färglägga orden på de sätt som passade de olika stilarna. 3st olika LO´s blev det från min sida.

1. Här gjorde jag det ganska enkelt för mig. Orden är helt enkelt målade med benvit och brun färg och orden är ifyllda med penna. På de ord som är lite upphöjda (kärlek i det här fallet) funkar det bra att måla på färg nr 1 (i det här fallet brun) över alltihop och sedan slipa på det upphöjda för att få fram grunden igen. Har man en smal pensel kan man sen måla en annan färg på själva upphöjningarna Annars kan man låta dem vara som de är eller göra som jag och använda Sakura soufflé pennan, den fäste alldeles utmärkt!

Själva scrappingen av den här var betydligt svårare än målandet! Jag hade faktiskt gjort en helt annan LO som jag var så missnöjd med att jag plockade isär den, det gör jag i princip ALDRIG men den var helt gräslig! Det enda som blev kvar är fotona och det bruna pappret och med denna version blev jag nöjd! ;-)



2. Här valde jag också en benvit grundfärg och fyllde i ordet med penna. Det nya på detta ord var att jag använde blått Stickles glitter för att fylla i kronan och även för att smeta som ett tunnt lager över det vita. Stickles fäster alldeles utmärkt på plasten och det blir en läcker effekt!

LO´n är nog min favorit av dessa tre, kanske för att den var så lättscrappad! Pappersvalet var klurigt men när jag väl bestämt mig för det tjejigt blommiga pappret trots att det är en pojk-LO så flöt allt på av sig själv. Jag är kanonnöjd med den milda känsla hela sidan ger!



3. Med den här sista sidan ville jag testa något lite annorlunda! Jag ville använda starka, klara färger och sen lacka med 3D lack för att få lite samma känsla som KI Icicles. Det syns inte alls bra i den scannade versionen men jag tycker att jag lyckades! Det var kul att göra något lite annorlunda och inte alls svårt, bara att grundmåla med valfri färg och sen dutta dit prickar av vit akrylfärg innan man fyller i orden med en penna.

Jag hade en ganska klar bild av hur LO´n skulle se ut med många olika mönsterpapper och stansade cirklar som "hem" åt orden. Ändå satt den långt inne denna, och slutresultatet blev halvbra enligt mig själv.



Allt som allt måste jag säga att detta är en kanonprodukt. Variationsmöjligheterna är oändliga och det är fantastiskt att kunna färgmatcha dekorationerna till sidan man jobbar på! För att inte tala om hur kul det är med lite svenska ord äntligen!! Tack Lotta för att du tagit fram denna suoerroliga produkt och för att du var så generös att vi fick testa!

För att se vad övriga designers gjorde med orden kolla in SWE scrapbook!

3 Comments:

Blogger Heidi said...

Nydelige layouter Ullis!!!!

11/02/2006 12:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Sidorna är helt underbara - gillar alla :)
Kram från Theresa

11/03/2006 6:36 em  
Blogger _Kine said...

Så flotte sider :) Liker spesielt den første med Lily Kate-papirene. Bildet er kjempefint!

11/06/2006 9:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home