Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

onsdag, november 01, 2006

<-------Kolla hitåt!

Jag har efter en jädra massa meckande lyckats lägga till en slideshow till bloggen, varför ska man vara en imbecill vad gäller datorer så att minsta lilla enkla grej tar tusen år? Nåja, detta blev väl hyfsat? Jag hade hellre haft den till höger om inläggen eftersom den är lite distraherande men eftersom hela min sidebar ligger till vänster får det nog vara bra såhär.

Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska använda den än. Ett alternativ är ju att bara fylla på efterhand som jag skapar LO´s. Problemet är att ju fler bilder där ligger desto längre tar det att rulla ett varv och då kanske besökare missar nya grejer för att den är full med gammalt? Ett annat alternativ är att byta ut alltihop en gång i månaden eller nåt så att det alltid är bara det nyaste man ser. Eller ska jag bara ha riktigt gamla sidor där, de nya syns ju ändå på diverse nätsidor och behöver kanske inte vara med? Tala gärna om vad ni tycker!

För att öka/minska farten på min slideshow är det bara för dig som läsare att trycka på +/- knapparna, tryck på pause för att stanna den och klicka på en specifik bild för att få upp den i stort format i ett eget fönster. Bra va!? ;-) Speciellt för dig mamma som inte är så uppdaterad! :-D

11 Comments:

Blogger Heidi said...

Flott slide Ullis!!!!! Masse nydelige layouter å beundre der...sukk!!!

:o)

Heidi

11/02/2006 12:18 fm  
Blogger Monika said...

Så läckert! Jag vill också ha en sådan... men jag orkar inte meckla. ;)

11/02/2006 12:14 em  
Anonymous Anonym said...

Vad skådar mitt norra? Här är man ute o surfar scrapping som nybörjare o så hittar man dig! För visst är det du som hänge på föräldranätet i vårbarn-01?? Du är grymt duktig på srcapping! *impad* Tack för inspiration
Kram
Ullis (m Edvin och numera även Vilmer)

11/02/2006 4:42 em  
Anonymous Anonym said...

EN makeover på sidan. Kul!
Du har mail förresten -D

11/02/2006 6:26 em  
Blogger Millan said...

Jätteläckert!

11/03/2006 9:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Ullis, det blev ju hur bra som helst. När jag har riktigt gott om tid skall jag också fixa mig en sådan.

11/03/2006 7:26 em  
Anonymous Anonym said...

Så tjusigt! Jag har också funderat på en sån men vet inte heller om jag orkar mecka...

11/03/2006 7:33 em  
Blogger Marie said...

Görsnyggt, försökte mig på en egen men den blev över hela sidan. Hur gjorde du?

11/06/2006 10:10 em  
Anonymous Anonym said...

Härligt! Jag var så klart tvungen att trycka massor på + bara för att... Så blir det då man umgås för mycket med imbecilla 12-åringar om dagarna. Härligt med den där remsan som går. Jag tycker inte alls att den stör i vänsterkant. Tack för all inspiration!

11/06/2006 11:31 em  
Blogger Ellinor said...

Suuuper snyggt med de snurrande LO'sarna! Är grymt impad!! Hur göööör du??!!

Ser fram emot att surfa in här ofta...!!!

Tack för igår! (Och sorry att jag missade Colan... Ska bättra mig!!!)

Kram

11/07/2006 6:57 em  
Blogger tanja said...

Jag var ju också där och pillade på + och med högsta hastighet blev jag helt utstörd när jag försökte läsa inlägget.
Ang hur du skall använda den så röstar jag nog på förslaget att uppdatera den ca en gång i månaden.

Kram

11/08/2006 6:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home