Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

måndag, januari 01, 2007

Mina 10 favoriter från 2006

Det var ingen lätt utmaning precis det här! Det finns många LO´s som jag tycker om men ganska få som känns sådär helt klockrena tycker jag. Här kommer i alla fall de jag valde till slut...


Den här gjorde jag till en utmaning på Scraproom. Man skulle använda ett stämplat motiv på sin LO och jag hade bara den här ängeln från Magnolia som jag också modifierade till djävul. Jag tyckker själv att temat är himla roligt, det blev bra med stämplarna och papperskombination samt phototurns pilar är helt rätt.


Det här var en av de första skisserna i skissecupen. Jag är nöjd med foton och fotoplacering samt pappersval och den lilla ramen som jag målade som en racingflagga. Att stämpla med en leksaksbil är inte min egen idé men den blev klockren här! ;-)


En ovanligt utflippad LO för att vara mig men för ovanlighetens skull tycker jag att det blev snyggt! Oftast hinner jag ändra mig till något mer normalt när jag börjar på en sån här LO...


Ännu en skissutmaning, denna gång till en Cybercrop på Scrappiz. Jag gillar de ovanliga papperna till en vinter-LO och hur bra det blev med gnuggissnöflingorna. Banddekorationen är en favorit som jag har tänkt upprepa någon gång!


En rosaflickig LO om Becca, är det möjligt? ;-) Den här gjorde jag också till skissecupen och det var en sån där underbar LO som bara scrappade sig själv, jag gillar allt på den!



Här hade jag i uppdrag att scrappa med L8R dekorationsord för SWE scrapbook. Jag gjorde 3 sidor men denna blev klart bäst! Älskar det här fotot på Anton och hur jag använde tjejiga papper till en pojk-LO utan att det känns fel!


En av sidorna jag gjorde till finalen i skissecupen och min första lettersize LO nånsin. Jag älskar julpapperna från BG och tomtenissarna är sötast i världen! ;-)


Det här är bara sååå Anton! Jag är glad att jag lyckades fånga det här fotot och att jag kom ihåg att scrappa WickOWack, han säger det inte längre! :-( Enkelheten i LO´n är ovanlig för mig men jag gillar det! Gjord efter en skiss på SWE scrapbook.


Slutligen härliga sommarbilder från Lomma. Älskar fotona, älskar de stora talen och älskar hur allting är lite omatchat! ;-)

Det var allt. Har ni lagt märke till att 90% av min scrap har vit/svart/beige eller brun cardstock? Min teori är att jag använder så mycket färgglada mönsterpapper att de kräver en neutralare bakgrund för att synas ordentligt, vad tror ni? ;-)

17 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh vilka fina layouter!! Du är så duktig , en av mina favoritscrappare faktiskt:)

1/01/2007 1:54 em  
Anonymous Anonym said...

Härligt! Kul att du tog med din lettersida. Vill se dig scrappa fler sidor i det formatet! :-)

1/01/2007 6:28 em  
Blogger T:o)ve said...

Herlige sider ullis, og mine favoritter var også deriblandt ;o)
GODT NYTTÅR!!!

1/01/2007 7:25 em  
Anonymous Anonym said...

Underbara layouter! Älskar all färg som du använder!

1/01/2007 7:35 em  
Blogger Emma said...

jättesnygga layouter!

1/01/2007 7:38 em  
Anonymous Anonym said...

Älskar dem allihop!! :)
Du har så spännande former på dina LO:s!

1/02/2007 10:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Hur ska man nu kunna välja EN av dessa som favorit???

1/02/2007 12:31 em  
Blogger tanja said...

Vilken fröjd för ögat!

Kram

1/02/2007 11:31 em  
Blogger Unknown said...

Digger alle de flotte layoutene dine, har sett de alle før inne på papirgleder og nå som da er jeg stum av beundring... :-)

Ønsker deg og din familie et kreativt og godt 2007 år...

1/03/2007 8:26 fm  
Blogger Zarah said...

Ja... Jag är ordlös. Du är briljant!

("Hur smakar vinter" är en av mina absoluta favoritLOs, alla kategorier!)

1/04/2007 2:07 em  
Anonymous Anonym said...

Gud du är så duktig...! SÅ fina och underbara!

1/06/2007 3:54 em  
Blogger gudrun said...

SÅ masse nydelige LO'er.
Jeg må si jeg elsker hver eneste en av alle LO'ene dine jeg har sett i 2006, Ullis! Du er en sann inspirasjonskilde! :)
Og godt nytt år på deg, forresten. ;)

1/06/2007 11:22 em  
Anonymous Anonym said...

Jättehärliga LO´s allihop!

1/14/2007 9:22 em  
Anonymous Anonym said...

I just come over here to look at your awesome work - wish I could read it but the layouts are worth a thousand words

1/15/2007 4:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Nu är det nog rekord!
En hel månad utan uppdatering! :-D
Räknar med att få se en hel del fint genom Tävlingen istället ;-)

2/01/2007 11:17 em  
Anonymous Anonym said...

Vad härligt att kika in på alla dina dina layouter - du är så duktig! :-)

2/10/2007 11:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Men- nu har jag ju sett ett nytt visningsbart objekt i swe-bloggen! Blir det någon resa till den stora scrapträffen? Jag kommer inte. Det blev bortprioriterat tyvärr, men hoppas att alla underbara scrapvänner får en kanonhelg.

2/12/2007 10:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home