Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

lördag, december 02, 2006

fääärdig!

Otroligt snabbt gick det att skapa denna sista LO av gästdesignerkitet från Scrapaddicted, visst är det läckert det här julkulepappret från CBX!?!
Fotona kommer från julkortsfotograferingen och när jag såg dem tyckte jag de såg så mysiga ut att jag blev inspirerad att scrappa om Beccas julmys. Hon har verkligen ärvt (eller påverkats?) av mig att älska julen! Hon myser när vi plockar fram tomtar och andra dekorationer och hon älskar allt bak och pyssel som hör julen till, min lilla tomtenissa!

Anyhow....Hjärtat är handritat och urklippt från ett vanligt brunt A4, glasyren ritad med Sakura Soufflé. Ricracen gjorde jag genom att scanna den största ricrac jag hade, förstora upp den i PS och skriva ut för att använda som mall på min vita cardstock, det blev bra tycker jag! Allt är från kitet utom Brun cardstock och dies/stansar.




På köpet blev det en tändsticksask med samma papper också. Stämpeln är såklart Magnolia men både QK stjärnorna och Fernstans mega och medium finns hos Scrapaddicted. Gissa om de stansarna går varma här i huset så här års! ;-)



Avslutningsvis vill jag bara säga tack till Jane för den här månaden, det var jättekul att testa på DT "jobbet" igen! :-D

1 Comments:

Blogger tanja said...

Underbara alster från dig som vanligt! Jag blev larvigt förtjust i din feta och kreativa ric-rac, vad får du allt ifrån kan man undra...

12/04/2006 9:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home