Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

torsdag, november 23, 2006

Slarvmaja!

Ja det är jag det som inte uppdaterat bloggen på vad som verkar vara tusen år! Jag har inga ursäkter men en förklaring är att det varit otroligt mycket på jobbet på sistone plus att vi var bortresta i helgen jag och barnen. Vi var i Uppsala och hälsade på familjen, det var supermysigt som vanligt! Fast ändå ganska skönt att komma hem sen, man är ju på spänn på ett annat sätt hemma hos nån annan.....

Jag scrappar för fullt iaf. Dels är jag mitt inne i finalrundan av skissecupen! Det kommer ett separat inlägg om den till helgen för jag får inte visa mina LO´s innan dess. Förra rundan, den med halloweensidan, gick jag faktiskt och vann! *glad* Det trodde jag aldrig nånsin, jag var inte ens säker på att jag skulle hamna på topp-10 med den! Ibland är såna där omröstningar totalt oförutsägbara! Finalrundan är iaf otroligt utmanande, jag har bla precis scrappat min allra första lettersize LO eftersom det var ett av kriterierna! Så otroligt lite plats man hade, jag som körde på som vanligt fick rensa en hel del för att den inte skulle bli helt överbelamrad!! Men kul och utmanande var det...

Dels har jag satt igång med en liten tändsticksaskfabrik här hemma. Ja inte själva askarna såklart utan jag dekorerar dem. Det är lite småkul att sitta och pilla med stämplar för ovanlighetens skull! De blir inte ett dugg originella, jag har bla hämtat mycket inspiration från Marie, men söta blir de iaf och eftersom de är till barnens julbasar på dagis krävs det inte några mästerverk precis ;-) Jag tänkte ta 30:- för dem, tror det blir svårt att klämma ur mer ur mormorar och farmorar, vad tror ni? Här är ett smakprov:




Nu måste jag börja redigera foton till min andra skissecups LO, den får jag iaf scrappa i 12x12, puh! ;-)

5 Comments:

Blogger tanja said...

Undrade just var du blivit av...
Kul att ses förresten, tråkigt bara att tiden alltid går så snabbt.
Vilken supersöt tändsticksask! Får du några över så vet du var min brevlåda bor ;).

11/23/2006 10:49 em  
Anonymous Anonym said...

Kul och spännande med Skissecupen... Håller tummarna så de blöder! Kram.

11/24/2006 12:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis till vinsten! Himla söt tändsticksask också för den delen. Lycka till i finalen! Ska hålla tummarna för dig!

11/24/2006 12:24 em  
Anonymous Anonym said...

Stämplar du? Där kom jag allt på dig :D

Spännande med Skissecupen - tittar in snart igen då för att få se dina layouter.

Kramar

11/24/2006 10:41 em  
Blogger Heidi said...

Stilig fyrstikkeske!!!!
Venter spent på finale bidragene dine.... ;o)

Ha en flott helg!

Heidi

11/25/2006 12:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home