Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

lördag, november 11, 2006

skissecupen

Jsg insåg just att jag helt glömt bort att uppdatera om skissecupen! Min höst LO till förra rundan placerade sig på en fjärdeplats och fick massor av kommentarer i galleriet! Kul!!

Nu är vi inne på runda 14 (den sista före finalen) och uppgiften lyder såhär:

Oppgave 14: (SISTE runde før FINALEN)

Skisse: Gudrun Loennecken har laget skissen for denne runden.
Format: Enkel albumside - 12x12, 8x8 eller 8,5x11

Spesielle krav til bidraget ditt:
1. Det skal være 4 - 5 bilder på layouten din.
2. Tittelen skal være i området på skissen som er merket med dette og hele tittelen skal være av kartong eller chipboardbokstaver (chipboardbokstaver er litt tykke bokstaver laget av papp eller flere lag kartong)
3. På siden din skal du minst bruke en tag, 2 fotohjørner og noe som er hjerteformet. Skriv i teksten når du laster opp bidraget ditt hvor på layouten din disse elementene er.



Idag färdigställde jag äntligen min sida som jag kämpat med hela veckan! Till sist fick jag till det där slitna och skitiga uttrycket som jag förknippar med halloween. Alla papper är från KI memories haunted serie, jag har bara äääälskat alla KI papper jag sett på sistone och har precis insett att jag måste få tag på de två nya vinterkollektionerna som precis släppts! Slutsvamlat. Såhär blev det.


Nu ska vi åka till IKEA och titta på julsaker! :-D

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Får jag bara suktas och berätta att jag precis har hämtat en kartong med alla KI:s nya, fyra serier och de är UNDERBARA (papper och alla dekorationer, och banden är finast av allt)! Wowsing!

11/11/2006 4:16 em  
Blogger Heidi said...

Løsningen din på skissen er RÅ Ullis!!! Den havnet rett i favoritter her!!!
Gleder meg alltid til å se layouter fra din kant!!

ha en flott helg!

Heidi

11/11/2006 8:57 em  
Anonymous Anonym said...

Men så fräck! Du är så grymt duktig!

Kramen Anna

11/16/2006 8:45 em  
Blogger gudrun said...

Så fin halloweensiden din ble, Ullis!
Hærlig!
Lykke til i cupen!!
KLEM

11/17/2006 12:53 em  
Anonymous Anonym said...

Urläcker Halloween sida Ullis, du är ju så himla duktig.

Grattis till skissecupen så hör långt. Håller tummarna:-)

*kram*

11/19/2006 9:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home