Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

lördag, december 09, 2006

Ingen scraplust

Jag undrar vad det beror på?

Ikväll har jag faktiskt scrappat för första gången på länge men det var inte för att jag hade lust utan för att jag lovat att hålla en utmaning på SWE scrapbook nästa vecka. Och ska man hålla en utmaning så är det ju bäst att ha något att utmana med också! Därav scrappen utan lust. Sidan blev OK men inte mer, jag kan inte visa den förrän utmaningen är ute.

Det är nog helt enkelt för mycket som snurrar i skallen såhär i jultider för att man ska få rum med scraptankar eller vad tror ni? Vi kör med aktivitetskalender för barnen och det tar ju en hel del tid men oj så mysigt det är! Denna vecka har vi hunnit med att baka lussebullar, göra wienernougat och koka knäck. Idag var aktiviteten att åka till Vellingeblommans tomteland, där är det vääääldigt lätt att fördriva ett par timmar! ;-) Fast besvikelsen var stor över att de tagit bort den sjungande tomten i entrén, Becca tyckte inte alls det blev samma sak utan den!

Ett par julklappar fick vi också inhandlade så nu är det bara två kusiner (med detaljerad önskelista, det gäller bara att hitta rätt) och en morfar (som vanligt fullkomligt hopplöst svårt att hitta något) kvar att shoppa till. Och tur är väl det, julen närmar sig med stormsteg!! För första gången upplever jag att jag inte hinner riktigt julmysa i advent, det är nog nya jobbet som fortfarande tar så mycket kraft! Nästa vinter är jag nog mer varm i kläderna och hittar julfriden igen! ;-)

Nu ska jag krypa upp i soffan och säkert somna framför en film. Imorgon väntar kyrkans årliga julpyssel som brukar vara kanonmysigt!

5 Comments:

Blogger Pihlina said...

Åhh, jag tycker tvärtom. Det är ju nu jag måste scrappa extra mycket för att stå ut med allt annat som måste fixas inför jul... Scrappingen blir ju den lilla stund man hinner sortera tankarna och faktiskt få hjärnan att tänka på något annat än sill och skinka och paket. :)

12/10/2006 8:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag scrappar absolut ingenting just nu heller. Sitter här och stresskollar några favvobloggar mellan en massa trevligheter och måsten. Tänkte rätta fem matteprov så ungarna får dem imorgon. Pyssellust har jag, men knappast någon kvalitetstid att göra det på...

12/10/2006 11:15 em  
Anonymous Anonym said...

Vad händer? Inget att visa upp???

12/25/2006 9:49 em  
Anonymous Anonym said...

Ho ho? Hoppas att du och familjen hade en skön jul. Kanske har du haft lika lite tid som jag att pyssla (mitt i allt blev vi ju sjuka också), men nu ska det scrappas här hemma!

12/28/2006 10:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag blir jätte nyfiken på aktvitetskalendern du nämner. Snälla berätta mer.

12/28/2006 8:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home