Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

lördag, februari 17, 2007

Jag kommer knappt ihåg

hur man gör det här längre! Livet rusar på i expressfart och eftersom bloggen inte hör till det som absolut måste göras så får den helt enkelt stå tillbaka.

Dessutom har jag återupptäckt en gammal passion som gör att datortiden minskat avsevärt på sistone-läsning! Finns det något underbarare än att öppna en bok och kliva rakt in i ett fantastiskt äventyr? Min sambo som inte läser frågade om jag ser som en film i huvudet när jag läser? Riktigt så är det väl inte men visst får man klara bilder av hur personer och platser ser ut. Jag var t.ex. helt såld på "Grottbjörnens folk" böckerna när de kom ut men har i alla år vägrat att se filmatiseringen eftersom Darryl Hannah bara är såååå fel som Ayla! ;-)

Gillade du också den bokserien? Då kan jag varmt rekommendera Diana Gabaldons böcker om tidsresenären Claire från 1900-talet och hennes älskade skotske klanhövding från 1700-talet, de utspelar sig i en helt annan tidsålder men är helt klart i samma stil. Det finns 6st böcker utgivna hittills och den första heter Främlingen



Jag älskar att läsa böcker där det finns fler i samma serie och en trilogi jag också kan rekommendera är Nora Roberts nyckelböcker. De två första finns på svenska och den tredje läste jag på engelska för jag ville inte vänta ;-)


Scrapmässigt ligger jag ganska lågt just nu. Jag bestämde mig i ett alldeles för sent läge för att vara med i Scrapbooking-mm tävling Scrapbooking mästare 2007 och scrappade som en tok hela Januari för att hinna med! Att jag dessutom blev missnöjd och ratade tre av bidragen under tiden så att jag var tvungen att göra nya gjorde ju inte saken lättare! ;-) Slutligen blev jag klar och jag hoppas att bidraget faller juryn i smaken. Någon topplacering tror jag inte på för även om alla sidorna är välgjorda och jag är nöjd så lyckades jag inte riktigt med att få till den där riktiga knixen på någon av dem :-( OCh för att vinna i den här konkurransen krävs det garanterat åtminstone ett bidrag som får juryn att helt tappa hakan tror i alla fall jag ;-)


Idag har jag äntligen tagit tag i att scrappa igen och jag högg de äldsta oscrappade fotona jag hade vilket råkade bli Antons första klippning. Totalt oinspirerande foton egentligen men ibland måste man strunta i det och berätta historien istället. Efter mycket velande hittade jag inspiration hos Mikaela och det blev en ovanligt enkel sida för att vara mig. It´s OK som Ali Edwards skulle ha sagt ;-) nu är det iaf scrappat och jag kan gå vidare.

5 Comments:

Blogger tanja said...

Vad glad jag blev när jag tittade in här och såg att du hade "uppat"!
Vilken underbar LO, jag älskar den!

2/17/2007 11:03 em  
Anonymous Anonym said...

Hurra! Du har lagt in lite nytt! Vilken snygg Miklainspiration du har gjort. Och du vet väl att du är en av mina top-3 till den där tävlingen? Jag har en sida som jag gärna skulle vilja att de publicerar för att jag blev så nöjd, men resten... Suck!

2/17/2007 11:06 em  
Blogger Lilo said...

Gillar de böckerna jag med! =) Vad jättekul att se en så pass enkel LO från dig, enkel behöver inte betyda ful på något sätt... vilket jag också övar på! Ibland är det faktiskt klurigare med enkla layouter!

2/17/2007 11:42 em  
Blogger Heidi said...

Hurra, hurra!!!! Endelig "livstegn" fra deg!!! Har savnet dine inspirerende og kreative layouter!!!

Heidi

2/19/2007 10:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Nu har det hänt ngt här!
Vill du fortsätta läsa bra böcker så låna Stieg Larssons av pappa!
Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden. Jättebra!

2/21/2007 9:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home