Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

söndag, februari 25, 2007

Vilken postdag!

Vaddå postdag tänker ni nu, det är ju söndag! Javisst! Men eftersom det inte gick att över huvud taget leverera post vare sig i torsdags eller fredags här i Skåne så kände sig tydligen vår brevbärare manad att göra det idag istället-nice! ;-D Och som titeln antyder var det ingen dålig utdelning för mig heller, det här är vad som kom:
1. Ett paket från CD on.com med ett gäng böcker av Nora Roberts. Jag gillar det mesta hon skriver, det är lagom sötsliskigt romantiskt. ;-)

2. Ett paket från Helene med material som jag ska scrappa för testpanelen på SWE scrapbook.

3. Senaste numret av Simple Scrapbooks

4. Senaste numret av Scrapbooking-mm :-D

Kommer ni ihåg att jag skrev i julas om att jag hade ett litet tut? Ni som har fått tidningen har sett nu vad det var jag var så glad för! Plötsligt medan jag var i Uppsala och firade jul dök det upp ett mail från Eva på Scrapbooking-mm som undrade om jag ville skapa en LO till deras scrapliftutmaning. Snacka om ärofyllt uppdrag! Jag blev kanonglad och tackade såklart ja! ;-D Sen föll det sig så att jag bara hade 2 dagar på mig att få den klar efter att jag kommit hem från U-a så det blev till att scrappa under tidspress med prestationsångesten osande ur öronen :-S Som tur var flöt det på och jag blev riktigt nöjd med layouten *skönt!* Det var såklart kanonroligt att öppna tidningen idag och se det duktiga DT:s fantastiska tolkningar men allra allra roligast var det att läsa att så många av dem verkligen tyckte om min LO! Tack så mycket tjejer för era värmande ord! *KRAM* :-D
(Tyvärr kan jag inte visa sidan förrän om två månader)

Däremot kan jag visa en annan sida. När jag scrappade mitt tävlingsbidrag till SBM-07 ratade jag tre layouter under processen. Två av dem var hyfsade så jag skickade dem till tidningen trots att de inte passade på något call och fick veta häromdagen att de vill ha en av dem till Aprilnumret-YAY!

Den som inte blev utvald var tänkt till "fokus på foto" utmaningen. Det är ett av mina favoritfoton med Becca på stranden och Öresundsbron i bakgrunden men tyvärr blev inte layouten så lyckad eftersom jag försökte mig på att scrappa C&S och det klarar jag helt enkelt inte av-att jag aldrig lär mig! Såhär blev den:



Då är jag mer förtjust i den LO som jag scrappade när fotot var färskt för 1,5 år sen som ser ut såhär:
Det är ju kul att se att man gillar gamla LO´s bättre än nya ibland, annars tycker jag alltid att det är de nya som är favvisarna ;-)
Andra gånger när jag har försökt scrappa om foton såhär så har jag märkt att om jag känner mig halvnöjd med en LO så kan jag få till en ny med samma foto men om jag är supernöjd så går det helt enkelt inte, det är som att det fotot är förbrukat då-konstigt va!?
Nu ska jag surfa in på PG och se om det blev den jag röstade på som vann denna runda av scrapliftcupen, det är kul att ingå i juryn och få hänga med lite "behind the scenes"! ;-)

10 Comments:

Blogger Sanna F said...

Kul med post på en söndag!!!
Och vilken härlig post!

Det var en jätte fin layout du gjort till Scrapbooking mm!!!
Du är jätte duktig!

2/27/2007 10:01 fm  
Blogger T:o)ve said...

Så utrolig gøy at du får satt skandinavia på kartet innenfor scrapbookingen ullis ;o) Grattis!
Jeg må forresten si meg enig med deg at det er godt å se at 'gamle' sider fortsatt er fine, og den gamle strandsiden er virkelig flott, digger den fortsatt jeg ;o)

Gleder meg oger hver en side du lager jeg :o)

2/27/2007 11:23 fm  
Blogger Lene S said...

Grattis med publiseringene! Utrolig kul og veldig fortjent. Vet du...jeg synes faktisk du er ganske så bra på c & s jeg ;o) Synes du har laget et par skikkelig gode i det siste!

KRAM :o)

2/27/2007 9:45 em  
Blogger Lilo said...

Jaa!!! Jag kan säga det igen! Layouten vi fick scraplifta är underbar! Jag kunde inte annat än försöka härma efter det mesta, gillade allt! Dina Ullis-detaljer är makalösa! KRAM!!!=)

2/28/2007 11:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag är så sugen på att se om det är du som har vunnit SBM-07! (Vilken bra förkortning du hade kommit på.) Tjoho! Och som sagt, din LO i tidningen är alldeles, alldeles speciell...

3/03/2007 5:53 em  
Blogger Vibeke Spigseth said...

Hei på deg!

Meget fortjent publisering!
Uansett: Du har´n! Mer info i min blogg!

3/04/2007 7:28 em  
Blogger Anne Marit said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

3/04/2007 7:28 em  
Blogger T:o)ve said...

SISTEN DU HAR'N!
Sjekk ut bloggen min for flere detaljer ;)

3/05/2007 9:08 em  
Anonymous Anonym said...

SJÄLVKLART gillar vi din underbara layout... gillar ju alla dina ;) Glädjer mig enormt att vi får se fler layouter av dig i tidningen!!!Kram från Theresa

3/15/2007 5:14 em  
Anonymous Anonym said...

Så kul att se två LOs med samma foto! Jättefina båda två, har alltid gillat din stil!
ninaerica

3/31/2007 10:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home