Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

torsdag, februari 22, 2007

Vilket väder!

Igår tog det mig 2h att köra hem från jobbet från kl22 till midnatt. Vanligtvis tar det ca 35min. Jag kan lugnt säga att jag knappt varit så rädd i hela mitt vuxna liv som jag var mitt i natten ute på vägarna i snöstorm och med dåliga vinterdäck. Som tur var gick allt bra men idag tänker jag stanna över natten på jobbet eftersom jag börjar kl 07 imorgon bitti igen. Det kanske inte blir ngn skön sömn på en madrass på golvet men det är iaf inte farligt! Nog om det.


Var är mitt scrapflyt? Jag vet att jag har haft det förr men nu är det fullständigt som bortblåst! Jag är nere i en total svacka när ingenting blir bra :-( Fast jag vet ju vid det här laget att det går över förr eller senare. Under tiden har jag scrappat lite såna där halvdåliga foton som ändå inte ger några kanonlayouter så att jag har de bra fotona kvar tills jag får flyt igen, smart va!? ;-)



Här är en jag gjorde till skissutmaningen på SWE för nån vecka sen. Den blev väl sådär men just här är det historien som är viktig så det känns OK ändå.






Och så en om Beccas nyfunna kärlek till brädspel. Jag vet inte alls varför den här inte ville sig :-(





Och slutligen en som jag blev hyfsat nöjd med, ääääälskar KI memories just nu ;-D Det enda felet med den här är att den är för välmatchad (jag vet Tanja, jag är lite sjuk med det där ;-)




Så det var allt det scrappiga ;-)



Den här veckan har jag och en kollega spelat in simulatorspel på video för att kunna använda i klassrummet och visa på hur olika trafikmönster och flöden kan se ut, jag tror det kan bli kanonbra! Han ska testa det på sin kurs imorgon och jag är så spänd på att se om de eleverna som får inleda fasen med en sån genomgång snabbare kommer in i själva "tänket" än vad mina elever som inte fick det gjorde. Det återstår att se under den närmaste veckan! Kul var det i alla fall att få köra lite TMA trafik med medvindar och allt, vi är inte så bortskämda med såna mängder flyg in till Sturup precis ;-) Svårt bara att komma ihåg att säga Horn control istället för Sweden control! ;-) Ja ja, jag vet att detta är gallimatias för de allra flesta men Tanja förstår i alla fall, ni andra kan bara låtsas att jag är knasig ;-)

Kram och godnatt!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är alldeles från vettet, tös! Dina LOs är ju superfina och har mycket "det" i sig.
Hoppas du sover på jobbet, för vädret är inte att skoja med dagar som dessa...
*kram*

2/22/2007 9:48 em  
Anonymous Anonym said...

Tänk att ni skulle få vinter i SKåne också?!
Då får ni passa på att åka pulka lite.
Har du skrivit ut "Du vet väl att jag" direkt på fotot när du skrev ut det?
Läckert.

2/23/2007 2:10 em  
Anonymous Anonym said...

Inget Sweden här inte, bara Stockholm rätt och slätt ;)!
Jag lovar dig, om du bara ser till att flytta hem till Stockholm igen kommer du få praktisera medvindsmetodik varje dag, kan det vara något kanske?
Appropå sova på jobbet så blev det en natt på jobbet för mig med, jag var helt enkelt för trött för att åka hem igår kväll.

Snygga LO's! Matchat eller ej, det är en fröjd för ögat att se det du scrappar.

Kram

2/23/2007 9:41 em  
Blogger gudrun said...

Nydelige LO'er har du lagd, Ullis! Det er ikke noe i veien med din scrappetalent ihvertfall. ;-)
Håper du får inspirasjonen og scrappegleden igjen snart, det er jo det viktigste at man selv kjenner at det er bra. ;-)
Kos deg i Skånevinteren..... ;-)
Her I norge er også alt snudd på hodet....metervis med snø på sørlandet...Her hos meg er det kaldt, og snør vannrett....BRRRRRRRRRR

2/23/2007 9:42 em  
Blogger Monica said...

Vilka härliga sidor! Den där välmatchade är ju helskön, inte alls övermatchad. Jag gillar när det ser ut så där! Kul att du scrappar igen. Hoppas att du snart får tillbaka flytet igen (dina sidor är precis lika snygga som vanligt)! Förresten är din lift-LO i den nya tidningen snyggare än lovligt. Det måste vara en av dina bästa sidor någonsin!!!

2/23/2007 9:49 em  
Anonymous Anonym said...

Superfina LO´!
Härligt att ni i Skåne också får lite vinter, passa på att åka pulka.

2/24/2007 1:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home