Ullis scrapblog

Om livet i allmänhet och scrapbooking i synnerhet.

Min bilder
Namn:

Jag är en scrapfrälst småbarnsmamma som jobbar för mycket och tycker att dygnet har alltför få timmar! Jag är invandrad skåning och bor utanför Lund med min sambo Micke och mina barn Rebecca(5,5) och Anton(2,5). Jobbar gör jag som flygledare på Sturup där jag sköter trafik över södra Sverige samt till och från Köpenhamn.

torsdag, mars 08, 2007

Stooooor tjej!



Ja nu råder det väl inte längre någon tvekan om att Becca är en riktig stortjej? Hon har tappat sin första tand!! Den har varit lite lös ett tag men så i lördags satt hon och joxade och bet fast ena änden av en vetekudde i munnen. Det slutade mad att kudden trillade ned (de kan ju vara ganska tunga) och ryckte till i tanden som redan var lös så att den nästan pekade rakt ut! Det blödde en del och Becca var superrädd och tyckte det kändes läskigt även om det gick att peta tillbaka den i ursprungsläget ;-) Hon åt knappt på hela söndagen men sen verkade allt ganska normalt ända till måndagskvällen då hon med tungan petade till den så den stod rakt ut igen. Jag sa åt henne att försöka ta tag med två fingrar och dra den rakt ut och döm om min förvåning när den faktiskt lossnade!
På natten kom förstås tandfén


och mamma fick snabbscrappa en tandburk
så hon kunde ta den med och visa tanden för dagiskompisarna Det var en mycket mycket stolt Becca som gick till dagis i tisdags! :-D

8 Comments:

Blogger Sanna F said...

Det är stort att tappa sin första tand. Och gulliga bilder får du att scrappa också! : )

3/08/2007 10:03 em  
Anonymous Anonym said...

Åååå vad härligt för storkusinen!
Hälsa henne massor från mig, Ninna och Engla!

3/09/2007 7:57 em  
Blogger T:o)ve said...

Såååå stor!
Ja det er moro når første tanna detter ut, de blir så stolte ;o)
Ida mista sin første tann i juleferien og var kjempestolt hun også.

Ha en videre fin dag :o)

3/20/2007 10:10 fm  
Blogger Anita Hagen said...

Naaaaaah, så søtt med egen tannkopp. Den var utrolig fin. Nydelige farger. Har kikket litt rundt i bloggen din og her var det mye fint. Du er utrolig flink.

Takk for titten :-)

Klem Anita

3/22/2007 6:03 em  
Blogger Monika said...

Åååå nu har jag varit här o njutit en stund. Kan inte begripa varför jag inte tittar in oftare.

4/10/2007 9:41 em  
Blogger Monica said...

Scrappeliscrappar du fortfarande eller är du inne i ditt bokstim?!!! Längtar efter många fina Ullissidor.

5/04/2007 11:45 em  
Anonymous Anonym said...

Vill bara säga Jagvisstedet och skicka en stor sommarkram! (Hoppas att ni har bättre väder i Skåne än vi har i Blekinge.)

7/03/2007 2:42 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis grattis grattis!!!

7/03/2007 11:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home